2019. szeptember 03.
Rövid leírás:
I. A TDK célkitűzése
A hazai vasúthálózaton egyre elterjedtebbek a közvetlen, rugalmas sínleerősítések, azonban a kitérőkben még mindig a GEO rendszerű, alátétlemezes sínleerősítést alkalmazzák. A TDK téma feladata annak megállapítása, hogy milyen feltételekkel lehetséges a közvetlen rugalmas leerősítések célszerű alkalmazása kitérőkben.
II. Szakirodalmi munkarész
- A hazai kitérők szerkezeti ismeretetése, különös tekintettel a sínleerősítésekre és az alkalmazott keresztaljakra
- Nemzetközi kitekintés az alkalmazott kitérő- leerősítésekkel kapcsolatban (internetes irodalomkutatás)
III. Önálló munkarészek
- Kidolgozandók alternatívák az alátétlemez elhagyásával készülő kitérő- sínleerősítésekre
- Javaslat a jelenlegi kitérő-betonalj keresztmetszetének átalakítására (vasalás-ellenőrzés)
- A javasolt változat kiválasztása, és a kitérőalj-sorozat geometriájának bemutatása egy példa kitérőn keresztül.
IV. Külső konzulens
Előhegyi Zoltán, VAMAV Kft. (egyeztetés alatt).
Steinhauer Béla, MABA Kft. (egyeztetés alatt).
Tanszék:
Konzulens(ek):
Javasolt szint:
BSc téma