FONTOS! Matematika felmérő a regisztráció hét első napján: 2024.08.26. (hétfő) 10:00
Köszöntjük a BME Építőmérnöki Karán tanulmányaikat most kezdő hallgatóinkat.
Ezzel az összefoglalónkkal segítséget szeretnénk adni a kezdeti lépések elvégzéséhez.
A következő témákban olvashatóak itt információk:
Az egyetemen a tanulmányi ügyekhez használt rendszer, itt lehet beiratkozni félévre, tárgyakra jelentkezni, személyes órarendet megnézni, vizsgákat felvenni. A felvételi értesítő kíséretében minden hallgató megkapta a számára kiosztott 6 karakter hosszú, egyedi azonosítót, a Neptun kódot és a hozzá kapcsolódó kezdeti jelszót. Ezekkel lehet belépni böngésző segítségével az alábbi weboldalon:
https://neptun.bme.hu/hallgatoi/login.aspx
Aktív félévre a Neptunon keresztül lehet bejelentkezni az Ügyintézés menü Beiratkozás/Bejelentkezés pontjában jelennek meg a félévek. Bejelentkezni úgy lehet, hogy a kiválasztott félév sorában lévő + jelre kattintva a bejelentkezés opciót választjuk, majd pedig a felugró ablakban nyilatkozunk arról, hogy aktív vagy passzív félévre szeretnénk bejelentkezni. Ha a passzív félévet választjuk, a hallgatói jogviszony szünetel. A bejelentkezés határideje akár aktívra akár passzívra a regisztrációs hét vége.
Az elsőéveseknek a tárgyakat még a Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) veszi fel, de a későbbiekben ezt a hallgatóknak maguknak kell intéznie.
Az egyetem legtöbb weboldalán a BME címtár segítségével lehet bejelentkezni. Minden hallgatónak automatikusan létrehozásra kerül egy címtár azonosító, melyet a címtár adminisztrációs oldalán lehet megismerni, miután a Neptun hozzáférési adatokkal bejelentkezett.
Jobb oldalon a Neptun adatokkal, baloldalt a címtárral lehet bejelentkezni. Belépés után nincs különbség az elérhető funkciókat tekintve.
Belépve megismerhetjük a címtár azonosító számunkat, amit az eduID felirat mellett olvashat. Az első belépés alkalmával meg kell változtatni a kezdeti jelszót, de a továbbiakban is itt van lehetőség a jelszó módosítására.
Innentől kezdve, ha a következő oldal jelenik meg egy egyetemi weboldal megnyitásakor, akkor használja a fenti címtár azonosító számot és a beállított jelszót.
Az adminisztrációs oldalon igényelhetünk O365 hozzáférést is, melyet a későbbiekben több mindenre lehet használni, pl. ezzel lehet hozzáférni az egyetemi WiFi hálózathoz, de a Teams rendszerhez is ezzel lehet hozzáférni. Kérünk minden kedves hallgatót, hogy készítse el az O365 regisztrációját.
O365 fiókkal lesz lehetőségünk hozzáférni a következőkhöz:
Valójában az O365-t átnevezte a Microsoft M365-nek, de a legtöbb helyen, így a címtár oldal is O365-ként hivatkozik rá még mindenki.
A címtár adminisztrációs oldalán állíthatjuk be, belépést követően válasszuk a "Felhasználó beállítása a Microsoft Office 365 csomaghoz" menüpontot. A felhasználónevet magunk választhatjuk meg.
Válasszunk felhasználónevet és pipáljuk be az "O365 hozzáférés igénylése" alatt az "Igen" lehetőséget. Kattintsunk a "Beállítások mentése" gombra.
A hozzáférés legkésőbb 24 órán belül létrejön.
A fiókunkhoz innentől kezdve itt férhetünk hozzá (pl. itt olvashatóak a levelek):
A bejelentkezési azonosítóhoz a fent létrejött edu-s email címet kell beírni, majd a "Tovább"-ra kattintani.
Ekkor a honlap behozza a címtáras bejelentkezési oldalt, ahol a címtáras azonosítóval és jelszóval lehet továbblépni:
Az Építőmérnöki Karon a többi karhoz hasonlóan működik egy Oktatási Keretrendszer (Moodle), melyen keresztül minden tárgyhoz elérhetőek az oktatási anyagok, illetve a teljesítményértékelések is több esetben itt kerülnek megszervezésre.
Az oldalra a címtár segítségével lehet bejelentkezni.
Minden hallgató a saját tárgyaihoz a Neptun tárgyjelentkezések alapján hozzárendelésre kerül. A tárgyakat egyrészt a nyelv, tanszék és tárgynév alapján kitallózhatjuk, de baloldalt, a navigáció menüpont alatt csak a saját tárgyaink vannak felsorolva, így gyorsan elérhetőek.
Létrehoztunk egy bemutató tárgyat, ahol pár praktikus információt, tanácsot mutatunk be. Elérhető egy minta teszt is, amit javaslunk kitölteni, hogy ne egy valós számonkérés alkalmával találkozzanak először a felülettel.
https://edu.epito.bme.hu/course/view.php?id=3420
A a korábbi félévekben teljesített tárgyaikat megtalálják az archívumban:
https://archive.edu.epito.bme.hu
A MS Teams egy online kommunikációs platform, ami lehetőséget biztosít videóhívások megvalósítására. Jelenleg az oktatók online órák vagy konzultációkhoz használják ezt a platformot.
Minden tárgyhoz létrehoztunk egy Teams csoportot, amihez azon hallgatók, akik regisztráltak a félév elejéig O365 fiókot, azok automatikusan hozzárendelésre kerülnek. Később csatlakozási kód segítségével, vagy az oktató felkeresése után van lehetőség.
Kérjük, hogy direktben az oktatókat Teams-en csak indokolt esetben keresse, azt is csak munkaidőben, az oktatók az e-mail alapú kommunikiciót preferálják, hogy minden információ egy helyen elérhető legyen. Ettől az egyes oktatók természetesen eltérhetnek, erről a hallgatókat értesítik.
A Teams felülete elérhető böngészőből, mobiltelefonról és natív alkalmazásból is. Laptopon és asztali számítógépen javasoljuk a Natív alkalmazás használatát. Bejelentkezni az O365 fiók (@edu.bme.hu) segítségével lehetséges.
Javasoljuk, hogy maradjanak bejelentkezve hosszútávon.
Belépve, a csoportok alatt találják a tárgyaikat. Első bejelentkezéskor várhatóan ez a lista még üres.
Új csoporthoz a jobb felső sarokban található gomb segítségével lehet. Ezt követően a csatlakozási kódot kell megadni, amit minden tárgy Oktatási Keretrendszerben (Moodle) talál meg az adott tárgyhoz.
A csoportok rendelkeznek saját csatornákkal, ahol közös kommunikációra van mód, és itt jelennek meg az ütemezett órák/konzultációk.
Videóhíváskor kérjük a következőkre figyeljenek:
További használatról videók:
Az egyetemi WiFi hálózathoz legegyszerűbben az O365 felhasználónkkal tudunk hozzáférni, ezért érdemes azt regisztrálni, ha még nem rendelkeznénk vele. A beállítás menete a következő oldalon van leírva részletesen:
https://net.bme.hu/wlan/eduroam-bme.php
Az egyetemi WiFi hálózat része a nemzetközi eduroam hálózatnak, ami azt az előnyt adja, hogy ha a BME területén működik a hozzáférésünk, akkor világszerte sokezer oktatási intézményben hasonlóan lesz internet hozzáférésünk anélkül, hogy bármit tennünk kellene.
https://www.office.com/ oldalon címtáras bejelentkezést követően baloldalt megjelennek az office alkalmazásaink. Itt válasszuk az Outlook opciót, amivel eljutunk a levelezéshez. Nem szükséges más programot telepíteni, mindent el tudunk végezni a böngészőből.
Lehetőségünk van az Outlook natív alkalmazás saját eszközünkre (asztali gép, laptop, mobiltelefon) való telepítésére is.
https://www.office.com/ oldalon címtáras bejelentkezést követően jobb oldalt felül van lehetőség az Office alkalmazások telepítésére a gépünkre.
Elérhető alkalmazások:
Az egyetemi digitális tartalmak egy része csak az egyetem hálózatából érhetők el. Otthoni felkészülés során ezek VPN kapcsolat létesítésével érhetőek el. Ez a szolgáltatás minden egyetemi polgár használhatja, beállítása a következő oldal segítségével lehetséges: https://net.bme.hu/ravpn/
VPN kapcsolat létesítésekor alapbeállításként minden internetes forgalom az egyetem hálózatán megy keresztül, ez a nem egyetemi tartalmak megtekintése esetén felesleges lassulást idézhet elő, ezért érdemes beállítani, hogy ne menjen minden forgalom keresztül az egyetemi hálózaton. Windos 10/11 esetén: https://net.bme.hu/ravpn/win10dr.php Ekkor azonban egyes tartalmak, amik egyetemi hitelesítést igényelnek, azok a hitelesítés során hibát adhatnak. Az Oktatási Keretrendszer (moodle) elérése érdekében a következő PowerShell parancs futtatása jelent megoldást (egyéb oldalak esetén az IP cím cseréje szükséges):
Add-VpnConnectionRoute -ConnectionName "BME" -DestinationPrefix 40.115.114.91/32 –PassThru