Az útpályaszerkezetek energiaforrásként való hasznosítása forradalmian új téma, nemzetközi szinten is csak a kezdőlépések történtek meg, elsősorban a pályaszerkezet nyári hűtésére helyezték a hangsúlyt.
A doktorandusz feladata:
1. Át kell tekintenie a hőenergia hasznosítására használható megoldásokat (pl. termoelektromos generátorok, melegvíz-hasznosítás, stb.)
2. Át kell tekintenie a jelenleg alkalmazott hasonló rendszereket. Ki kell értékelni azok előnyeit, hátrányait, megoldott és hiányzó funkcióit.
3. Kik kell dolgozni és mérésekkel kalibrálni az útpálya szerkezetében a hőmérsékleti viszonyokat leíró modellt, különböző útpályaszerkezet-típusokra. A meglévő modelleket elemezni kell.
4. Ki kell dolgozni az útpályában lévő termikus energia hasznosítására szolgáló rendszerek energetikai modelljét. Ki kell dolgozni a kitermelhető energia meghatározására szolgáló módszert és meg kell határozni a kitermelhető energia mennyiségét.
5. Az egyes rendszerek építési és fenntartási technológiáit ki kell dolgozni, meg kell határozni az építési és fenntartási költségeket. Lehetséges további vizsgálat a pályaszerkezet nyári hőmérsékletének csökkentése következtében előálló élettartam növekedés elemzése.
6. A rendszerek költség-hatékonyság elemzése.
7. Javaslat a rendszerek alkalmazására.