Már gyerekként imádtam a vonatokat és az utazást

Dr. Liegner Nándor, az Út és Vasútépítési Tanszék vezetője Dr. Rózsa Szabolcstól kapta a stafétabotot, hogy pályakezdéséről meséljen.

Eddig sokféle történetet olvashattak, volt, aki baráti javaslatra vagy szülői mintát követve lett építőmérnök, mást egy sikertelen gimnáziumi felvételi vezetett az építőmérnöki pályára. Nándor sok kisfiúhoz hasonlóan az utazás szerelmese volt, ez alapozta meg a pályaválasztását:

„Már gyerekkoromban is szerettem utazni autóval, busszal és vonattal egyformán, a közlekedés mindig vonzott. A nagybátyám mozdonyvezető volt, hat éves koromban elvitt a mozdony vezetőállásán. Máig emlékszem, hogy egy V43-as villanymozdony volt, de engem mégis megcsapott a „füstje”. Szerettem a mozgást, a sebességet és a gyorsulást, szerettem nézni a sebességórát, amikor 120-at mutat. Már általános iskolás koromban tudtam, hogy közlekedéssel akarok foglalkozni. Később hezitáltam, hogy Győrben, a BME Építőmérnöki Karán, vagy a BME Közlekedésmérnöki Karán tanuljak tovább, de gyorsan az Építőmérnöki Kar mellett döntöttem. Középiskolás koromban érdekelt a fizika, különösen a korábban már felfedezett mozgással kapcsolatos anyagrészek. Szerettem az angol nyelvet, volt egy jó humorú angol anyanyelvű lektorunk, sokat beszélgettünk vele.

Amikor az egyetemre felvettek, már tudtam, hogy a Közlekedés-építőmérnöki Szakot fogom választani, és ezen is végeztem ’93-ban. Egyetemista koromban volt lehetőségem ösztöndíj keretében Angliában a Nottinghami Egyetemen tanulni. Miután államvizsgáztam, Megyeri Jenő tanár úr, az akkori Vasútépítési Tanszék vezetője hívott doktorandusznak a Tanszékre és kért, hogy vegyek részt az angol nyelvű képzésben.

A kutatást az évek során egyre jobban megszerettem. Munkám során több forgalmi vágányban hajtottunk végre méréseket, az eredmények kiértékelése részben a hobbim is. Később laboratórium vezető lettem, kíváncsian végzem a vizsgálatokat, hogyan reagálnak az egyes szerkezeti elemek a terhekre és a hatásokra. Doktoranduszommal jelenleg hidak és hézagnélküli vágányok kapcsolatát vizsgáljuk, mindig érdekelnek az új kutatási témák, amikkel találkozom. Diplomatervező hallgatóimmal vagy ipari cégek által adott témákat szoktam kidolgozni, vagy egy jövőbeli kutatási témát készítünk elő, ez a munkám egyik legélvezetesebb része.”

Dr. Liegner Nándort is arra kértük, hogy nevezze meg ő azt a kollégáját, aki utána mesél a pályakezdéséről. Nándor Dr. Horváth Lászlót választotta, így hamarosan érkezik az ő története.